Lead generatie

Lead Generatie. Een altijd weer terugkerend agendapunt tijdens salesmeetings. Rijen management boeken zijn erover volgeschreven. Leads. Business as usual.

U bent vast bekend met de ‘oude’ Sales Funnel (trechter). Deze komt u in verschillende verschijningsvormen tegen.

sales funnels

Hier wordt de jarenlange sales expertise van Impressions company vooral concreet en relevant. Een verkorte weergave hiervan:   

  • Leads (ongekwalificeerde kans);

  • Opportunities  (gekwalificeerde kans);

  • Proposals (concreet voorstel);

  • (nieuwe) Klant.

In de eerste fase ‘Leads’ zijn meerdere onderdelen samengevat. Bewustwording, attentie en interesse vallen hierbij onder èèn noemer. Maar ook kènnen, waarderen en vervolgens vertrouwen. Terwijl in de online marketing een veel groter deel van uw acquisitie energie gestopt wordt in de fase van bewustwording. Het bouwen aan een zgn. ‘trechter van vertrouwen’. Wist u dat in online marketing algemeen is aangenomen dat er zo’n 7 contact momenten aan een uiteindelijke koop voorafgaan. Deze reactie kent diverse meetbare verschijningsvormen:

  • een like;
  • een reactie op een post, blog, testimonial, vlog;
  • het delen van een bericht;
  • het (deels) bekijken van een video;
  • een klik op een ‘call-to-action’ button;

Dit bouwen aan de trechter van vertrouwen is gericht op het attent maken op het bestaan van uw dienst, product of bedrijf en organisatie. Zie onze cases. Wanneer dit goed wordt uitgevoerd is het zelfs mogelijk om het marketing  budget uiteindelijk te verlagen.  Denk in dit geval aan combinaties van Inbound- en Outbound marketing.  

U bent een ondernemer maar online campagnes ontwikkelen voor potentiële klanten vindt u een brug te ver. Op welke online kanalen zitten uw klanten en hoe bereikt u hen. Vragen waarop u geen of onvoldoende antwoord weet en waarbij u wel hulp kunt gebruiken.

Online Campagnes

Wilt u meer likes voor uw Facebookpagina, mensen naar uw evenement trekken of meer e-mailadressen genereren? Samen bepalen we de doelstelling van de campagne. U ontvangt een uitgewerkt idee en na uw akkoord plaatsen en beheren we de campagne. De resultaten houden we nauwkeurig bij, sturen bij waar nodig en koppelen we terug.

  Combineren met offline

Het kan nodig zijn om uw online campagne te verbinden met offline uitingen. Ook deze aansluiting nemen wij mee in het campagne voorstel.

  Remarketing?

Wel de nodige bezoekers op uw website maar nog te weining conversie? Remarketing: het  inzetten voor het Google search of Google Display Netwerk kan een belangrijke stap zijn in de juiste richting. Door het herhalen van een reclame boodschap blijft u langer online in contact met uw potentiele klant en verhoogt u de kans op conversie.

Meer weten? Neem dan contact met ons op.