Over Keywords:

We kunnen niet genoeg nadruk leggen op het belang van goede content. Google’s hoogste doel is uiteindelijk dat gebruikers snel kunnen vinden wat ze zoeken. En niet anders.
Hoe lelijk de opmaak, of beroerd de template code ook is, als de inhoud van waarde is weet Google deze te vinden en indexeren.

keywords

Natuurlijk heeft u meerdere keywords waarop u gevonden wìlt worden. Goed vertaald zijn het tenslotte sleutelwoorden. Het is goed deze nog eens kritisch tegen het licht te houden. Omdát er steeds meer informatie op het web komt wordt het ook steeds belangrijker vindbaar te zijn. Neem als bijvoorbeeld ‘bloemenzaak’. Als u hierop gevonden wordt bent u een gelukkige, want de kans is niet erg groot. Een meer reële zoekopdracht is specifieker. Toevoeging van plaats en specialiteit helpt hierbij bv aanzienlijk. Dus ‘bloemenzaak’ ‘Roosendaal’ ‘trouwboeketten’ zijn veel betere keywords om gevonden te worden. Dit heet ‘long tail keywords’ en het loont zeker de moeite deze niche ook voor uw business te zoeken en bepalen.
Richt vervolgens alle inspanningen op het targetten van deze doelgroep.
Wat u vervolgens niet moet doen is de gehele website doorspekken met deze keywords, maar slechts èèn pagina. Anders zouden de pagina’s onderling met elkaar strijden om een hoge ranking door Google.

Zorg voor werkelijk essentiële content in de zoekwoorden, zodat Google beter in staat is de pagina te identificeren.